Auto probleem? Storingslampjes? …. geen paniek meer met een AutoFixChecker.
Met een AutoFixChecker heeft u namelijk altijd een auto-expert op zak!!
De AutoFixChecker bestaat uit een connector & app op uw smartphone waardoor u meer leert over uw auto en wat er eventueel mis is.
Een aantal slimme voordelen van de AutoFixChecker:
De draadloze diagnostische AutoFixChecker is een kleine connector die aan de ene kant verbinding maakt met de diagnostische interface van een auto en aan de andere kant met een smartphone en/of tablet voor voertuiggegevensoverdracht.
Met de AutoFixChecker beschikt u over uw eigen auto-expert.
De AutoFixChecker is compatibel met nagenoeg alle automodellen van Europese, Aziatische en Noord-Amerikaanse merken. Voor benzinemodellen vanaf bouwjaar 1996 en voor dieselmodellen vanaf bouwjaar 2001.. Per automerk & automodel kan het verschillen tot welk bouwjaar auto's uitgelezen kunnen worden. Bij twijfel kunt u altijd advies aan ons vragen via Whatsapp of middels het contactformulier op onze contactpagina.
Klik op onderstaande button om nog meer te leren over de AutoFixChecker.
Service functies
Het gedeelte Service is speciaal ontworpen om u snel toegang te geven tot systemen voor diverse geplande service- en onderhoudsprestaties.
De meest uitgevoerde functies in de App software zijn onder meer:
Olie reset service
Met deze functie kunt u een reset uitvoeren voor het Engine Oil Life-systeem, dat berekent: een optimaal olieverversingsinterval afhankelijk van de rijomstandigheden en het klimaat van het voertuig. De Oil Life Reminder moet elke keer dat de olie wordt ververst worden gereset, zodat het systeem kan: berekenen wanneer de volgende olieverversing nodig is.
Elektronische parkeerrem (EPB)-service
Deze functie heeft een groot aantal toepassingen om het elektronische remsysteem veilig te onderhouden en effectief. De toepassingen zijn onder meer het deactiveren en activeren van de rembediening systeem, assisteren bij remvloeistof controle, openen en sluiten van remblokken en afstellen remmen na vervanging van schijf of remblokken, enz.
Service voor batterijbeheersysteem (BMS)
Met het BMS (Battery Management System) kan de scantool de batterij evalueren laadstatus, controleer de ruststroom, registreer de batterijvervanging en activeer de rusttoestand van het voertuig.
Het voertuig kan een verzegelde loodzuuraccu of een AGM (Absorbed Glass Mat) gebruiken batterij. Loodzuuraccu's bevatten vloeibaar zwavelzuur en kunnen worden gemorst als ze worden omgedraaid. AGM-batterij (bekend als VRLA-batterij, klep gereguleerd loodzuur) bevat ook zwavelzuur zuur, maar het zuur zit in glasmatten tussen eindplaten.
Het wordt aanbevolen dat de vervangende aftermarket-batterij dezelfde specificaties heeft, zoals capaciteit en type, met de batterij die in het voertuig wordt gebruikt. Als de originele batterij is vervangen door een ander type accu (bijv. een loodzuuraccu wordt vervangen door een AGM batterij) of een batterij met een andere capaciteit (mAh), kan het voertuig nodig het herprogrammeren van het nieuwe batterijtype naast het uitvoeren van de batterijreset. Raadplegen de voertuighandleiding voor aanvullende voertuigspecifieke informatie.
Batterijvervanging registreren:
Met deze optie kunt u de kilometerstand weergeven van de laatste batterijvervanging, registreren de batterijvervanging na het vervangen van een nieuwe batterij en het informeren van de stroom managementsysteem dat er een nieuwe batterij in het voertuig is geplaatst. Als de batterijwissel niet wordt geregistreerd, werkt het energiebeheersysteem niet goed, waardoor de batterij mogelijk niet voldoende oplaadvermogen heeft om de auto en beperken de functies van individuele elektrische apparatuur.
Stuurhoeksensor (SAS) Service
Kalibratie stuurhoeksensor slaat permanent de huidige stuurwielpositie op als de recht uitstand in de stuurhoeksensor EEPROM. Daarom is de moeten de wielen en het stuur voordien exact in de recht uitstand worden gezet kalibratie. Bovendien wordt het voertuigidentificatienummer ook uit het instrument gelezen cluster en permanent opgeslagen in de stuurhoeksensor EEPROM. op succesvol Als de kalibratie is voltooid, wordt het storingsgeheugen van de stuurhoeksensor automatisch gewist.
Kalibratie moet altijd worden uitgevoerd na de volgende handelingen:
Dieselroetfilter (DPF) Service
Met de DPF-functie kunt u tal van functies uitvoeren op de Diesel Particulate Filtersysteem zonder dat u uw auto naar een hoofddealer hoeft te sturen. De tool beheert DPF regeneratie, inleren DPF-componenten en inleren DPF na vervanging de motorregeleenheid. ECM bewaakt de rijstijl en selecteert een geschikt moment om regeneratie toe te passen. auto's veel gereden met stationair toerental en lage belasting zal eerder proberen te regenereren dan auto's die worden gereden meer met hoge belasting en hoge snelheid. Om regeneratie te laten plaatsvinden, moet een langdurige hoge uitlaattemperatuur moet worden verkregen.
Als de auto zodanig wordt bestuurd dat regeneratie niet mogelijk is, d.w.z. frequente korte ritten, zal uiteindelijk een diagnostische foutcode worden geregistreerd, DPF-lampje en de indicator "Check Engine" gaat branden. Een service regeneratie kan worden aangevraagd in de werkplaats, met behulp van de diagnosetool. Controleer de volgende punten voordat u een geforceerde DPF-regeneratie uitvoert met het gereedschap:
Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) Service
Met deze functie kunt u snel de bandensensor-ID's opzoeken in de ECU van het voertuig, evenals TPMS-vervanging en sensortests uitvoeren.
Immobilizer (IMMO) Service
Een startonderbreker is een antidiefstalmechanisme dat voorkomt dat de motor van een auto start tenzij de juiste contactsleutel of een ander apparaat aanwezig is. Dit apparaat voorkomt dat dieven de auto starten door middel van een methode die bekend staat als hete bedrading. De meeste nieuwe voertuigen hebben standaard een startonderbreker. Een belangrijk voordeel van dit systeem is dat de autobezitter het niet hoeft te activeren; het werkt automatisch. Een immobilisatiesysteem wordt beschouwd als een veel effectievere antidiefstalbeveiliging dan een hoorbaar alarm alleen; veel autoverzekeringsmaatschappijen bieden lagere tarieven voor voertuigen die ermee zijn uitgerust.
Als antidiefstalvoorziening schakelt een startonderbreker een van de systemen uit die nodig zijn om de motor van een auto te starten, meestal de brandstoftoevoer of de ontsteking. Dit wordt bereikt door radiofrequentie-identificatie tussen een transponder in de contactsleutel en een apparaat dat een radiofrequentielezer in de stuurkolom wordt genoemd. Wanneer de sleutel in het contact wordt gestoken, stuurt de transponder een signaal met een unieke identificatiecode naar de lezer, die wordt doorgestuurd naar een ontvanger in de computerbesturingsmodule van het voertuig. Als de code niet juist is, zorgt de computer ervoor dat de brandstoftoevoer en het ontstekingssysteem werken en de auto starten. Als de code onjuist of afwezig is, schakelt de computer het systeem uit en kan de auto pas starten als de juiste sleutel in het contact wordt gestoken.
Met de IMMO-service kunt u de verloren autosleutels uitschakelen en de vervangende sleutelhanger programmeren. Het kan een vervangende sleutelhanger zijn of meer, afhankelijk van uw behoeften
Informatie
___________________________________________
Geschikt voor de volgende besturingssystemen:
___________________________________________
Geschikt voor de volgende merken
Europa
Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Dacia | Lamborghini | LT3 | Man LD | Mini | Porsche | Renault | Rolls-Royce | Seat | Skoda | Volkswagen | Volkswagen CV | Aston Martin | Mercedes-Benz | Mercedes-Benz LD | Ferrari | Jaguar | Land Rover | Maserati | Maybach | Smart | Abarth | Alfa | Citroën | DS | Fiat | Ford | Lancia | Opel | Peugeot | Saab | Vauxhall | Volvo
Azië
Hyundai | Kia | Samsung | Fuso | Infiniti | Isuzu | Nissan | NissanGTR | Acura | Daewoo | Daihatsu | Honda | HyundaiCV | Lexus | Mahindra | Maruti Suzuki | Mazda | Mitsubishi | Perodua | Proton | Scion | SsangYong | Subaru | Suzuki | TATA | Toyota
Amerika
Chrysler | Dodge | Ford | GM | Jeep